Všeobecné obchodní podmínky.
Všeobecné obchodní podmínky.
(pdf 282 kB)
I. Úvodní ustanovení
- Společnost Okna&Company, s.r.o. se pro účely těchto Všeobecných obchodních podmínek (dále téžjen „VOP“) označuje za „prodávajícího“, a smluvní partner se pro účely těchto VOP označuje jako„kupující“. Pro účely těchto VOP a související smlouvy se označení „prodávající“, „kupující“, „kupnísmlouva“ nebo „smlouva“ používá také v případě, že je uzavírána např. smlouva o dílo či jináobdobná smlouva, ve kterých společnost Okna&Company, s.r.o. vystupuje jako prodávající, zhotovitelnebo jinak označené postavení subjektu poskytujícího věcné nebo charakteristické plnění, přičemžustanovení těchto VOP se na takový vztah použijí přiměřeně.
- Dodávky zboží, služby, nabídky a jiná právně-obchodní jednání se uskutečňují výlučně na základětěchto VOP, není-li výslovně písemně sjednáno jinak, a tudíž tyto VOP platí i pro všechny budoucíobchodní vztahy, a to i v případě, že nejsou znovu výslovně dohodnuty.
- Pro případ, že kupní smlouva není uzavřena v písemné formě, považují se za součást ústní formouuzavřené kupní smlouvy také tyto VOP.
- Nejpozději platí tyto VOP za přijaté při potvrzení objednávky prodávajícím (vzniku smlouvy) nebo přidodání plnění (zboží či služeb).
- Odchylky od VOP jsou platné jen tehdy, pokud byly prodávajícím písemně potvrzeny.
- Tyto VOP se vztahují také na dodávky plnění maloobchodním způsobem - fyzickým osobám –nepodnikajícím subjektům, přičemž v tomto případě se tyto VOP použijí obdobně.
II. Nabídky, objednávky, smlouvy
- Nabídky prodávajícího, včetně údajů k rozměrům, výkresům, obrázkům, popisům a jiným výkonovýmparametrům jsou nezávazné, ledaže bylo výslovně písemně dohodnuto jinak.
- Za objednávku je prodávající oprávněn považovat jakkoliv projevenou vůli kupujícího, tedy zejménapísemně, e-mailem.
- Kupní smlouva je uzavřena, jakmile prodávající akceptuje objednávku. Kupní smlouva se považuje zauzavřenou také v případě, že dojde k poskytnutí věcného plnění.
III. Ceny
- Pro ceny zboží a služeb platí ceny z aktuálního ceníku prodávajícího, není-li výslovně sjednáno jinak.
- Prodávající je jednostranně oprávněn změnit kupní cenu, a to v případě změny ceníkové cenyobjednaného zboží či služby ke dni dodání zboží oproti ceně, za které bylo zboží objednáno. Vpřípadě, že jednostranné zvýšení přesáhne 10 % z původně sjednané ceny, je kupující oprávněn odsmlouvy odstoupit.
- Ceny jsou uvedeny bez montáže. Doprava přepravní službou DPD je zdarma.
IV. Platební podmínky
- Kupní cenu uhradí kupující, není-li sjednáno jinak, zálohovou fakturou.
- Úhrada se považuje za provedenou připsáním příslušné částky na účet prodávajícího. Kupující taknese veškeré náklady na provedení platby.
V. Dodací podmínky, balení, přechod rizika
- Dodávky výrobků či služeb v České republice a Slovensku se, není-li sjednáno jinak, realizujeveřejnou přepravní službou DPD.
- V případě realizace dodávky veřejnou přepravní službou je dodávka prodávajícího splněna předánímzboží tomuto dopravci.
- Dodací termíny v případě dodání vozidly prodávajícího jsou určeny rozvozovým plánemprodávajícího. Na dodací lhůty se vztahuje tolerance dodání +/-10 dní, není-li smluvními stranamidomluvena jiná odchylka. Termín dodání se vždy stanoví ve prospěch prodávajícího, tj. kupující jepovinen akceptovat i plnění před termínem dodání.
- V případě rozvozu zboží vozidly prodávajícího nese prodávající i riziko zasílání zboží. V ostatníchpřípadech nese riziko kupující. Zjevné vady a škody, vzniklé při přepravě, je nutné k zachovánínároků kupujícího při převzetí zboží neprodleně zaznamenat písemně na dodací nebo nákladní listy askryté škody nahlásit prodávajícímu písemně nejpozději do 2 dnů od převzetí zboží.
- Způsob balení zboží odpovídá charakteru zboží a vzdálenosti místa dodání. Standardním balicímmateriálem je PVC folie, vak, sáček, vlnitá lepenka. Prodávající si vyhrazuje právo na změnu způsobubalení.
- Kupující je povinen bez zbytečného odkladu po převzetí zboží či služby provést jejich prohlídku, kdynejpozději při provedení prohlídky je oprávněn reklamovat zjevné vady výrobku či služby. V případěnereklamování zjevných vad bezprostředně po vykonání prohlídky v termínu uvedeném v předchozívětě, právo z vad reklamovaných v rozporu s tímto ustanovením VOP zaniká.
- Likvidace došlého obalového materiálu je povinností kupujícího.
VI. Neodebrání zboží
- Vzniklé náklady či škody je kupující povinen prodávajícímu uhradit, a to do 3 dnů od výzvyprodávajícího. Za náklady spojené s prodlením kupujícího s odebráním zboží se považují zejménavýrobní náklady, přepravní náklady, náklady na skladování, náklady na další prodej a jiné.
VII. Vady a záruka za jakost
- Zboží je dodáváno ve sjednané kvalitě „GOOD“, tj. ve zcela standardní kvalitě, není-li smluvnímistranami dohodnuto jinak.
- Pro řešení vad a záruky za jakost obecně platí ustanovení obchodního zákoníku (§ 422 a násl.).Vyskytne-li se u zboží či služby dodané prodávajícím vada, má kupující právo vadu u prodávajícíhoreklamovat.
- Prodávající odpovídá za vady, které má zboží či služba v okamžiku převzetí kupujícím, stejně takodpovídá za vady, které se vyskytnou po převzetí v záruční době. Záruka se nevztahuje na vadyzpůsobené nesprávnou manipulací, příp. bylo-li zboží použito v rozporu s návodem na vyměření amontáž, nebo bylo poškozeno kupujícím nebo třetími osobami.
- V obchodě obvyklé a technicky neodvratitelné odchylky týkající se barvy, váhy, provedení nebodesignu nemohou být reklamovány.
- Zjevné vady a vady zjistitelné při prohlídce zboží či služby je kupující povinen reklamovat ihned připřevzetí, jinak právo kupujícího z vad zaniká. V případě převzetí zboží od dopravce musí být vadyzapsány v dodacím listu a potvrzeny dopravcem, jinak právo kupujícího z vad zaniká. Skryté vady jenutné reklamovat neprodleně po jejich zjištění, nejpozději však do 7 dnů od jejich zjištění. Uplynou-livýše uvedené lhůty, zaniká odpovědnost prodávajícího za vady.
- Není-li prodávajícím výslovně písemně poskytnuta záruční doba delší, činí záruční doba 24 měsíců.
- Záruční doba začíná běžet od převzetí zboží či služby kupujícím.
- U oprávněných reklamací prodávající podle vlastní volby zboží či službu vymění nebo závaduodstraní. V případě odstranění vady je prodávající povinen nést všechny náklady potřebné kodstranění vady, tzn. náklady na přepravu, práci a materiál, pokud se tyto nezvýší tím, že zboží je najiném místě, než na místě plnění. Není-li prodávající schopen vadu odstranit nebo poskytnout náhradnídodávku, tak je kupující oprávněn od smlouvy odstoupit nebo požadovat snížení ceny.
- Nároky kupujícího nad rámec výše uvedeného, zvláště nároky na náhradu škody včetně ušlého ziskunebo jiných majetkových škod kupujícího, jsou vyloučeny. Reklamace musí mít vždy písemnouformu. V reklamaci je nutno uvést datum dodání zboží či služby, číslo příslušné faktury, druh zboží čislužby, reklamované množství, popis vady a jak se projevuje a uvedení požadavku kupujícího. Přineuvedení všech požadovaných údajů se o dobu nežli budou doplněny, prodlužuje doba pro vyřízeníreklamace.
- Není-li sjednáno jinak, tak lhůta pro vyřízení reklamace činí 30 dnů. Lhůta pro vyřízení reklamacemůže být prodávajícím v odůvodněných případech prodloužena.
- 1Prodávající si vyhrazuje právo posoudit vadu na místě instalace, v případě, že mu nebude totoposouzení umožněno, je prodávající oprávněn reklamaci zamítnout.
- 1Jestliže je reklamace prodávajícím vyřízena formou výměny vadného zboží za zboží bezvadné, neběžína nové zboží nová záruční doba. Je-li kupujícímu reklamace vyřízena výměnou zboží za bezvadné,nezapočítává se do běhu záruční doby čas, který uplyne od uplatnění reklamace do okamžiku, kdy jekupující povinen si zboží převzít. Je-li kupujícímu reklamace vyřízena formou opravy zboží či služby,nezapočítává se do běhu záruční doby čas, který plyne od uplatnění reklamace do okamžiku, kdy jekupující povinen převzít opravené plnění.
- 1V případě, že je reklamace vyřízena výměnou vadného zboží za bezvadné, je kupující povinen vadnézboží prodávajícímu vrátit k posouzení oprávněnosti reklamace, a to nejpozději do 1 týdne. Vopačném případě bude kupujícímu toto zboží vyfakturováno.
- 1Prodávající má právo požadovat popis reklamovaných vad formou znaleckého posudku zpracovanéhosoudním znalcem nebo znaleckou firmou nebo dodáním vzorku vadného zboží. Pokud bude reklamaceuznána, znalečné prodávající kupujícímu uhradí.
- 1V případě zjištění vad je kupující povinen kupní cenu zaplatit. Případné nároky z vad budou řešenydodatečně.
- 1Podrobnosti reklamačního řízení jsou stanoveny v „Reklamačním řádu“ prodávajícího, který jezveřejněn na webových stránkách prodávajícího (www.oknaco.cz) nebo jej lze v písemné podobě nazákladě písemného požadavku zaslat pro účely reklamačního řízení kupujícímu.
XIII. Ostatní ujednání
- Vlastnické právo k dodávanému zboží přechází na kupujícího zaplacením celé sjednané kupní ceny ajejího příslušenství kupujícím. Kupující je povinen vždy zajistit naplnění výše uvedeného ustanovení,tj. výhrady vlastnického práva prodávajícího, a to ve vztahu ke všem územím, na nichž se zboží budevyskytovat. Kupující je tedy zejména povinen v případě, že je toto vyžadováno zapsat výhraduvlastnického práva do veřejných registrů, uzavřít výhradu vlastnického práva formalizovanýmzpůsobem, a to případně i za účasti notáře, popřípadě učinit jiné kroky vyžadované právem místapolohy zboží.
- V případě pohledávek v zahraniční měně prodávající je oprávněn použít pro placení dodávek „doložkuna pevný kurz“, kdy rozhodujícím kurzem je kurz České národní banky ve vztahu k měně placení vden vzniku kupní smlouvy. Zajištěnou měnou je CZK, v případě neexistence volné směnitelnosti jezajišťovací měnou EUR.
- Kupující tímto dává prodávajícímu podle ustanovení § 7 zákona č. 480/2004 Sb., ve znění novel,souhlas k zasílání obchodních sdělení prodávajícího na elektronickou adresu kupujícího. Kupující si jeplně vědom toho, že tento souhlas je oprávněn kdykoliv v budoucnu odvolat, a to jak pro přijetíjednotlivé zprávy, tak pro přijímání obchodních sdělení prodávajícího obecně.
IX. Řešení sporů
- Právem rozhodným pro právní poměry smluvního vztahu vzniklého za použití těchto VOP je právoČeské republiky, a to zejména zákon č. 513/1991 Sb. ve znění platném v době vzniku smlouvy. Nazávazky smluvních stran z této smlouvy se nepoužije Úmluva OSN o smlouvách o mezinárodní koupizboží.
X. Zvláštní ustanovení
- Kupující bere na vědomí, že zboží je zhotovováno a upravováno podle přání kupujícího jakožtospotřebitele, proto není možno zboží vrátit do 14 dnů ode dne převzetí zboží.
XI. Závěrečná ustanovení
- Případná neplatnost některého z ustanovení těchto VOP, ať už způsobená rozporem s právnímipředpisy, následnou změnou právních předpisů, chybou v psaní či počítání či z jakýchkoliv jinýchdůvodů, nezakládá neplatnost všech ustanovení těchto VOP, ale pouze neplatnost takto postiženéhoustanovení VOP. Pro případ neplatnosti některého z ustanovení VOP se kupující i prodávající zavazujípostižené ustanovení nahradit ustanovením, které nejlépe odpovídá obsahu a účelu neplatnéhoustanovení.